1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Konu: Turbo ve TSİ LPG Nedir

  1. #1
    Administrator Private - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2013
    Yer
    Erzurum
    Mesajlar
    107
    Konular
    95

    Turbo ve TSİ LPG Nedir

    Geleneksel benzinli motorlarda yakıt ve hava silindirin dışında karıştırıldıktan sonra silindire giriyor.FSI motorda ise yakıt doğrudan silindire ve çok hassas bir zamanlama ile püskürtülüyor.Böylece verimlilik artıyor.Ayrıca geleneksel benzinli motorlarda yakıt 3-5 bar gibi püskürtülürken bu FSI motorda 50-100 bar oluyor.Böylece yakıt daha atomize hale geliyor ve hava ile daha iyi karışması amaçlanıyor.Temel olarak FSI iki ayrı modda çalışıyor.Düşük motor devirlerinde kullanılan yakıt/hava karışım sistemi yüksek devirlere geçildiğinde değişiyor.Eğer yüksek performans isteniyorsa ve otomobil yüksek devirlerde kullanılıyorsa FSI motor geleneksel motor gibi çalışıyor.Hava ile yakıt (sırasıyla 14 ile 1 birim)karışım silindir içerisinde homojen (eşit)olarak dağılıyor.Buna karşılık şehir içerisinde kullanımlarda veya konforlu sürüşlerde otomobil düşük devirlerde kullanılıyorsa motor FSI moduna geçiyor.

    TSI (Turbo Supercharger Injection), küçük hacimli motora (1.4 lt gibi) Turbo ve kompresörün eklenmesiyle oluşmuş bir teknoloji. İlk kalkıştan itibaren emrinize hazır bekleyen motorda turbo devreye girene kadar kompresör size eşlik ediyor. Bu sayede turbo motorlu araçların büyük bir kısmında yaşanan “Turbo Boşluğu” kompresörün varlığıyla ortadan kalkmış oluyor.

  • Konuyu değerlendir: Bu konuyu beğendiniz mi?

    Turbo ve TSİ LPG Nedir


    Değerlendirme: Toplam 0 oy almıştır, ortalama Değerlendirmesi puandır.

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •