1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Konu: Su içmek için susamayı beklemeyin

  1. #1
    Administrator ksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2013
    Yer
    Trakya
    Mesajlar
    3.748
    Konular
    3714

    Post Su içmek için susamayı beklemeyin

    alıntıdır



    Giresun Üniversitesi (GRÜ) Tıp Fakültesi Kalp ve Damar Cerrahi Anabilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Nezihi Küçükarslan, insanların genellikle suyu susadığı anda içtiğini söyledi. Bunun çok yanlış olduğunu dile getiren Küçükarslan, "Susamayı beklemeden sıvı gıdalarla gün içerisinde kendimizi takviye etmemiz gerekir. İnsan vücudunun çok önemli bir kısmını su oluşturur" dedi.

    Yaşlılarda çok daha tehlikeli

    Özellikle hastalığı olan yaşlılarda yüzde 5'ten fazla su kaybının yaşamsal tehditlere yol açabilecek sorunlara neden olabileceğini ifade eden Küçükarslan, şöyle konuştu:

    "Yaşlı insanlardaki susama merkezinin reseptörlerinde susuzluk hisleri daha geç ortaya çıkmakta veya bu kişiler susuzluk hissetmemektedirler. Bu nedenle sıvı kaybına daha çok maruz kalınmakta ve hayati tehlikelerle sonuçlanabilecek durumlar ortaya çıkmaktadır. Bu durum kendi zihinsel aktivitesindeki azalma dolayısıyla da olabilir. Hastalarda eğer bir böbrek fonksiyon bozukluğu, yaşla ilgili bir fonksiyon kaybı varsa bu küçük miktarlardaki sıvı dengesinde oynamalar kişinin ölümüne kadar giden sonuçlara yol açabilir."

    Kalp krizi yaşanabilir

    Sıvı kaybının kalp krizine neden olabileceğini belirten Küçükarslan, "Her şeyden önemlisi sıvısı azalmış kan, yani yoğunluğu artmış kanın damardaki lezyonlu bölgelerde kalarak bir takım kalp rahatsızlıklarına, iskemi dediğimiz bozukluklara yol açması çok daha kolaylaşmaktadır" diye konuştu.

    Prof. Dr. Küçükarslan, yeni doğan bebeklerin vücut ağırlığının yüzde 92'sinin, çocuk yaşı ilerledikçe yüzde 75'inin, erişkin yaşa geldikçe yüzde 60-65 civarındaki kısmının sudan oluştuğunu ifade etti. Normal bir erişkinin günde iki buçuk litrelik bir sıvı atımı gerçekleştirirken iki buçuk litrelik de bir alım yapmak zorunda olduğunu belirten Küçükarslan, şunları kaydetti:

    "Bu alacağı sıvı miktarını yediğimiz gıdalarla, su, çay gibi içeceklerle sağlamakla birlikte atım da idrar yoluyla, terlemeyle ve solunumla gerçekleşmektedir. Yüksek rakımlara çıktığımızda solunumsal artış daha fazla olmaktadır normalde 300 mililitre kadar dışarıya sıvı atarken daha yükseklere çıktıkça bu 500-600 mililitreye çıkmıştır. Bir kişinin kendi metabolizması için gerekli olandan bir sıvı tüketmesinde kalp sağlığı açısından bir problem yoksa herhangi bir engel yoktur ama bu aşırı bir su alımı şeklinde kesinlikle olmamalıdır."

  • Konuyu değerlendir: Bu konuyu beğendiniz mi?

    Su içmek için susamayı beklemeyin


    Değerlendirme: Toplam 0 oy almıştır, ortalama Değerlendirmesi puandır.

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •