1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Konu: Skoda Rapid

  1. #1
    Administrator ksu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2013
    Yer
    Trakya
    Mesajlar
    3.748
    Konular
    3714

    Post Skoda Rapid







    Sedan görünümünün gizli unsuru olan Notchback gövde formlu aracımız üç farklı donanım paketi ve dört motor seçeneğiyle rakipleriyle yarışmakta. Skoda için farklılığın çıkış noktası olan Rapid kendinden sonra çıkan modellere de ışık tuttu.Volkswagen grubuna katılan Skoda tasarım açısından aradaki farkı hızla kapatmakta. Skoda Rapid'de Alman teknolojisi ve konforunu artık daha iyi bir görsellikle sunuyor.



    Aracın genel yapısına baktığımızda oturaklı duruşu ve sportif ruhu aracın gözdesinde sentezlenmiş. Ön ızgaranın dik çizgilerle tasarlanması ve dikdörtgen şeklindeki far tasarımı otomobile agresif bir bakış katmış.Yan bölümde ön çamurluktan arka stoplara kadar uzanan keskin çizgi dinamik yapıyı desteklerken arka bölümde ailenin diğer modeli Octavia ile benzer bir tasarım bizleri karşılıyor.



    Buradaki en dikkat çekici detay ise bagaj kapağının hatchback otomobiller gibi camla birlikte açılması. Skoda Rapid bu özelliği sayesinde geniş ve oldukça kullanışlı bir bagaj sunulmuş.Skoda Rapid'in iç mekânına geçtiğimizde açık renkli ön konsol ve döşemelerle kaplı ferah kokpit bizleri karşılıyor. Sert malzemeler biraz keyif kaçırsa da Skoda Rapid sınıf ortalamasının bi tık üstünde bir malzeme kalitesi ve işçilik sunuyor.



    Özellikle gösterge paneline ve orta konsola Volkswagen grubundan aşinayız. Aynı şekilde cam açma butonları ve silecek kolları gibi malzemeler Volswagen bir araç kullanmış biri için çok tanıdık.3 kollu spor görünümlü direksiyon her ne kadar spor görünse de, maalesef oldukça hissiz ve yönlendirme konusunda çok da başarılı değil. Özellikle aracın limitlerini zorlandığında yapay bir direksiyon tepkisiyle karşı karşıya kalıyorsunuz.



    Eşya gözü bakımından beğenimizi kazanan Skoda Rapid, özellikle arka koltuklarda oldukça geniş diz be baş mesafesi sunuyor.Bu kadar geniş ve ferah kabine bir de 530 litre bagaj hacmi ekleyen Rapid, koltuklar yatırıldığında bu alanı 1.470 litreye kadar artırabiliyor.



    Yine Volswagen modellerinden aşina olduğumuz ses ve klima sisteminin kullanışlı ve başarılı olduğunu söyleyebiliriz.Skoda Rapid'in kalbinde 1.6 litrelik TDI ünite, 7-ileri DSG şanzıman ile kombine edilmiş. Bu motor 1.500-2.500 d/dk bandında 230 Nm tork değeri üretiyor.



    100 km'de ortalama 5.7 litrelik bir yakıt tüketen Rapid, bir depo yakıtla uzun yolda 1.000 km'lik bir menzile ulaşabileceğini düşünüyoruz. Şehir dışında son hız olarak 198 km/s'yi gördüğümüzü de ekleyelim.



    Skoda Rapid'de serte dönük süspansiyonlara yer verilmiş. Bu özellik Rapid'in yol tutuşuna katkı sağlarken konfor özelliği biraz olsun törpülenmiş.



    Yüksek hızlarda yol ve motor sesi alan kabin sakin sürüşlerde yalıtım konusunda başarılı. Kombine ve keskin virajlarda sert süspansiyonun avantajını kullanan Rapid, rakiplerine göre daha az gövde salınımı yaparak başarılı bir grafik çiziyor.



    Ancak limitlerini çok zorlarsanız bolca önden kayma yaşayabilirsiniz. ESP sistemi bu kaymalar esnasında sizi güvende tutmayı başarıyor.Rapit'in rakipleri ESP sistemini her donanımda standart olarak sunarken Skoda Rapid Ambition donanımdan itibaren ESP'yi standart olarak sunuyor. EuroNcap'den 5 yıldız almaya hak kazanan Skoda Rapid, 1.6 TDI Active donanım paketinde 33.590 tl'den satılırken, test konuğumuz olan Elegance donanım paketinde 50.990 tl'den satılmakta.

  • Konuyu değerlendir: Bu konuyu beğendiniz mi?

    Skoda Rapid


    Değerlendirme: Toplam 0 oy almıştır, ortalama Değerlendirmesi puandır.

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •