1 sonuçtan 1 ile 1 arası

Konu: Montaj Sonrası Yapılacak Kontroller

  1. #1
    Administrator Private - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2013
    Yer
    Erzurum
    Mesajlar
    107
    Konular
    95

    Montaj Sonrası Yapılacak Kontroller

    1. Araç ön mekanik
    2. Araç ön elektrik
    3. Araç arka mekanik ve elektrik
    4. Kaçak testi
    5. PC testi.
    5a. Emisyon testi (OPSİYONEL)
    6. Yol sürüş testi (Her araçta)
    1. ARAÇ ÖN MEKANİK
    * Hava filtresi çıkartılarak aşağıdaki elemanların rekorlarının sıkma torkları kontrol edilir:
    + “ET98” elektrovalf
    + “Genius” regülatör
    + Gaz fazı filtresi
    + Rail enjektörleri ve basınç sensörü
    + Rail laması monte edilen bölge
    + ECU laması
    + Su boruları
    + Su hortumu ve kablolar vites mekanizmasından uzakta olmalıdır.
    + Orjinal parçalar : hava filtresi , akü kapağı, yolcu torpido gözü, orjnalde olduğu gibi tekrar monte edilmelidir.
    + Kablo ECU’da giriş lastiğinin yerinde olduğunun kontrolü.
    2. ARAÇ ÖN ELEKTRİK
    * Aşağıdaki elemanların elektrik kısmı kontrol edilir.
    + Arka taraftan gelen gaz borusunun üstüne kablo, kelepçe ile monte edilmiş olmalıdır.
    + Aşağıdaki konnektörler tamamen takılı olmalıdır :
    # Basınç sensörü
    # Enjektör
    # Ön elektrovalf
    # Regülatörün üzerindeki su sıcaklık sensörü
    # 24/56 pinli konnektör
    # Röle ve sigorta
    # Komutatör (araç stop durumunda açık led olmamalıdır)
    + Kablo geçişleri ve sabitlemeleri , komutatörün kablo sabitlemesi doğrulanmalı ve bütün kabloların makaronlarının sıkı ve izlasyonunun doğru yapıldığı kontrol edilmelidir.
    3. ARAÇ ARKA MEKANİK VE ELEKTRİK
    * Aşağıdaki elemanların elektrik kısmı kontrol edilecektir.
    + Tankın sabitlenmesi (tank hareket etmemelidir.)
    + Gaz hortumları ve kablolar yumuşak ve düzgün kıvrımlı olmalı, kırılmamalıdır veya ezik olmamalıdır.
    + Gaz valfi ve sensor kablonun doğru montajı.
    + Dolum ucunun doğru montajı
    4. Kaçak testi ( Programlama esnasında başka bir eleman tarafından yapılır .Kaçak halinde araç ve programlama işlemi durdurmalı kaçak giderileck ondan sonra tekrar başlatılmalı)
    * Aracı çalıştırn.Gaza geçiniz.Gaz – benzin geçişlerinde problem olup olmadığını kontrol ediniz ve kaçak tespiti için köpük spreyle kaçağın olmadığından emin olunuz.Aşağıdaki kontroleri yapınız :
    + Hattında monte edilen tüm rekorlar
    + Su hortumları (ne kadar sıcaksa o kadar su kaybeder), soğutma suyunun seviyesini kontrol edin ve eksik ise tamamlayın.
    + MAP sensörünün bağlantı ve manifold bağlantı noktalarını kontrol edin.
    + Tankın üstüne multivalf yüzeyini ve gaz hortumu bağlantı yerlerini kontrol edin
    + Dolum ucu: dışardan köpük ile kontrol ediniz ve bilyenin tamamen oturmuş iken multivalf ve dolum ucu arasında kaçak olmadığını kontrol ediniz.
    Silinmeyen kalem ile işaretleyiniz:
    YEŞİL = Yüksek Basınç Hatı Sarı = Düşük Basınç Hatı OpsiyonelMavi = Vida ve Braketler
    5. PC ile test
    o PC ile diagnostik fişini bağlayarak bu kontroler yapılır :

    # Test İşlem Kontrol Frekans
    a Benzin diagnostiği OBD yi bağla ve DTC menüsünü aç Hata varsa silin. 100%
    b PC ve ECU iletişimini sağlayın PC ablosunu ECU diagnostik bölümüne takın ve diagnostik bölümünü açın. İletişim OK 100%
    ECU kodu: DE81XXXXXX 100%
    SW versiyonu: Son Versiyon olmalı 100%
    Kalibrasyon versiyonu: Son Versiyon olmalı 100%
    c Gaz diagnostiği Aracı benzinde çalıştırın ve diagnostik menüsünü açın Hata varsa silin 100%
    d Valfin açılışını kontrol edin Aktuatör test sayfasına girerek valfi aktif edin Kulak ile valfin açılışını kontrol edin 100%
    e Arka valfin açılışını kontrol edin Aktatör test sayfasına girerek valfi aktif edin Kulak ile valfin açılışını kontrol edin 100%
    f Siren çalışmasnın kontrolü Sireni aktive edin Siren sesini kulakla kontrol edin 100%
    g Enjektör sıralaması Komutatör gaz kısmından alın ve enjektörleri tek tek benzine geçirin. Geçiş esnasında devir> 600 100%
    h Benzin – gaz geçişi Diagnostik ekranındayken gaza geç Geçiş esnasında devir > 600 100%
    k Gaz- benzin geçişi Diagnostik ekranındayken benzine geç Geçiş esnasında devir > 600 100%
    j CAN OBD hattı ECU ile iletişimi ( Bağladıysanız) İletişim tipi
    CAN BUS OK
    NO OBD KO
    100%
    i Komutatör kontrol Benzin pozisyonu Led kırmızı 100%
    Geçiş Led portakal 100%
    l Gaz pozisyonu Led yeşil 100%
    m Gazla rolantide çalışma esnasındaki giriş- çıkış parametrelerinin kontrolü Su ısısının 65°C den fazla olduğunu kontrol ediniz. Dp = 1200 ± 50 mbar
    Dp = 1500 ± 50 mbar
    Regülatör tipine göre
    100%
    O2 arasında
    Vmin £ 200 mV Vmax ³ 700 mV 100%
    RPM = 750 ± 50 100%
    MAP = 330 ± 70 mbar 100%
    35°C ³ Tgas ³ 75°C 100%
    Fast fuel trim = 0 ± 15%
    Slow fuel trim = 0 ± 10% 100%
    100%
    n Gazla rolanti ve yüklü çalışma esnasındaki giriş- çıkış parametrelerinn kontrolü Farlar-klima-ısıtma vb. açılır. RPM = 750 ± 50 100%
    MAP = 600 ± 120 mbar 100%
    Fast fuel trim = 0 ± 15%
    Slow fuel trim = 0 ± 10% 100%
    o Benzinle rolantide çalışma esnasındaki giriş- çıkış parametrelerinin kontrolü O2 sensörü arasında olmalı
    Vmin £ 200 mV Vmax ³ 700 mV 100%
    RPM = 750 ± 50 100%
    MAP = 330 ± 100 mbar 100%
    Fast fuel trim = 0 ± 15%
    Slow fuel trim = 0 ± 10% 100%
    p Gaz diagnostiği Gaz diagnostiği Bölümlerine girin Hata olmadığına emin olun.Problem varsa çözerek testi tekrarlayın 100%
    q Benzin diagnostiği OBD testlerinde DTC menüsünüaç Hata kodlarını kontrol et 100%
    r Komutatör ledini kontrol edin Aracı durdurun . Tüm led ler kapalı olmalıdır. 100%

    5a) Emisyon Testi:
    Araçlarda ayreten emin olmak için emisyon testi dört gaz analiz cihazı ile yapılabilir.( Opsiyonel )
    Fase 2 nin kontrol planında öngörüldüğü şekilde yapılır.(çalışma kitapçığı COID01)
    #
    Test Kontrol Frekans
    v Benzin ile rolantide emiston testi CO £ 0,5% Opsiyonel
    x Benzin ile devirli emisyon testi (2000-2500 rpm) CO £ 0,3% Opsiyonel
    l = 1,000 ± 0,003 Opsiyonel
    y Gaz ile rolantide emisyon testi CO £ 0,5% Opsiyonel
    z Gaz ile devirli emisyon testi (2000-2500 rpm) CO £ 0,3% Opsiyonel
    l = 1,000 ± 0,003 Opsiyonel

    6) YOL SÜRÜŞ TESTİ (Her Araç için yapılır ) :
    * Her araç yol testine tabi tutulur.Plaka yoksa bile kısa yol 100-200 mt veya plaka takıldıktan sonra tembih ederek mutlaka kontrole ve ayara çağrılır..
    * Yapılacak yol uzunluğu yandaki gibidir.(1-5 km civarı)
    * Gaz- benzin geçişlerinin problemsiz olduğunu kontrol edin
    Gidiş yolunda 5. vites yarım yükte sürüş sırasında kontrol edilecekler:
    * Sonda sinyalinin düzgün dalgalanma gösterdiğini kontrol ediniz.
    * Benzinin auto adaptasyon parametreleri belirtilen sınırlarda olup olmadığı kontrol ediniz.
    Dönüş yolunda 2. Viteste 5500 rpm e kadar çıkınız :
    * Besleme veya benzine dönüş problemlerinin olup olmadığını kontrol ediniz.
    * Lambda sonda değeri 700 mV dan fazla olmalıdır.
    * 5. viteste 2000 ile 3000 rpm arasında gaz – benzin geçişleri yapın yolda uygun bir yerde durun ve kalkış yaparak problem olup olmadığını kontrol edin
    * Şehir sürüş simülasyonu; dur- kalk, ani hızlanma, fren, 2.viteste gaz vermeden sürüş ve hemen sonra ani gaz verme işlemleri yapılır.
    * 2.viteste gaz pedalına dokunmadan yavaş bir kalkış denenir ve silkeleme olmadığı kontrol edilir.
    * El freni kullanarak durun ve benzin geçişini kontrol edin.
    * Tekrar gaz geçişinin problemsiz yapılabildiğini kontrol ediniz.
    * Sürüş esnasında monte edilmiş parçalardan ses gelmediğini ve özellikle U dödüşlerinde ses oluşmadığı kontrolü.
    * Servis alanına girin ve rolanti parametrelerini daha önce yapılan test ile aynı aralıkta olduğunu kontrol edin.

    Araç son kontrol modülünü doldurun ( Yukarda örnek alarak kendi formları oluşturunuz)
    Test pozitif ise;aracın testi geçtiğini belirten yeşil etiketi tankın üstünde yapıştırın, negatif işe; aracı özel bekleme yerine götürün ve uygun değil anlamında kırmızı etiketi takın ve servis prosedüründe belilenen işlemleri uygulayın.
    Tarayıcınız bu resmin gösterilmesini desteklemiyor olabilir.

  • Konuyu değerlendir: Bu konuyu beğendiniz mi?

    Montaj Sonrası Yapılacak Kontroller


    Değerlendirme: Toplam 0 oy almıştır, ortalama Değerlendirmesi puandır.

Bu Konudaki Etiketler

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •